یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


  

اصلاح یا تعمیر فایل های ویروسی فلش مموری و دیسک های USB

 

 بعد از شیوع و رواج ویروس های Autorun که با فلش مموری ها یا مموری ها منتشر می شدند کم کم نسل های بعدی این ویروس ها جهت انتشار در ویندوز های جدید مثل سون که به Autorun.inf ها حساس نبودند مجبور به ارتقا شدند.

     مشکل بسیاری از کاربران اطلاعات و یا پوشه هایی هستند که توسط نرم افزار های آنتی ویروس ، ویروس زدایی شدند ولی فایل های آنها به نوعی غیر قابل بازگشت مخفی شدند .

     و یا مشکلی که برخی با آن مواجه هستند این است که فلش یا مموری آنها ویروسی شده . ویندوز آنها سون است پس بهمحض اتصال فلش ویروس منتقل نمی شود ولی آنها نگران باز کردن برنامه های درون فلش هستند . چرا که ممکن است ویروس را منتشر کند.

 

 

راه حل های این مشکلات اینجاست:...

.1- چند دستور تحت Dos یا خط فرمان که می توانید آنها را حفظ کنید که برای متخصصین توصیه می شود.

2- به همراه داشتن یک فایل اجرایی Bat که درون آن دستورات نوشته شده و با اجرای این فایل دستورات آن یکی یکی اجرا می شود که برای مبتدیان توصیه می شود . مبتدیان برای حل مشکل این فایل را درون فلش کپی کرده و اجرا می کنند سپس این فایل دستورات زیر را یکی یکی اجرا کرده و مشکل را حل می کند.

 

 

attrib /d /s -s -r -a -h

این دستور فایل ها و پوشه های فلش را از حالت مخفی یا سیستمی خارج کرده و به حالت عادی برمی گرداند .

 

del *.lnk

این دستور شرت کات ها یا فایل های میانبر که در پوشه اصلی هستند را که معمولا توسط ویروس ساخته شده اند پاک می کند.

توجه داشته باشید که فایل های میانبر ارزشی ندارند و فقط برای سهولت در دسترسی از آنها استفاده می شود این دستور ممکن است فایل های میانبری که توسط ویروس ساخته نشده و در پوشه اصلی فلش هستند را نیز پاک کند.

 

 

 

del autorun.inf

معمولا ویروس ها این فایل را برای باز بارگذاری فایل ویروسی در ویندوز ها بخصوص Xp ایجاد می کنند.


del *.exe /P

معمولا این ویروس ها چند فایل اجرایی در پوشه اصلی فلش ایجاد می کنند این دستور از شما می پرسد تمایل به پاک کردن تک تک فایل های اجرایی که در فلش هستند را دارید یا خیر . توضیح آن که معمولا در پوشه اصلی فلش یا مموری هیچ فایل اجرایی وجود ندارد و اگر با فایلی مواجه شدید که آن را نمیشناسید به احتمال زیاد فایل های ساخته شده توسط ویروس هستند و به سوال این خط از برنامه مبنی بر تمایل به پاک کردن آن جواب Y را بدهید .

 

نکته مهم : این برنامه فایل های اجرایی ویروس را پاک نمی کند لذا بعد از انجام مراحل فوق باید فلش را یا توسط آنتی ویروس ، ویروس کشی کنید و یا فایل های exe آن را پاک کنید. به هیچ وجه فایل های اجرایی که نمی شناسید را باز نکنید خصوصا که نما ها و نام های جذابی برای آنان انتخاب می شود که کنجکاوی را بر می انگیزد.

نکته ها :

1- Autorun.inf فایلی است که به ویندوز اطلاعاتی را در خصوص یک درایو می دهد برای مثال می گوید برای باز کردن آن ویندوز باید از کدام فایل اجرایی استفاده کند و یا آیکون آن درایو چیست و ...

   بعد از اینکه این موضوع منجر به گسترش ویروس ها در ویندوز های xp به قبل شد کم کم در ویندوز های بعدی این امکان غیر فعال شد.
 

2- در صورتی که کنترل کاربر یا وینگارد های شما برای اجرای دستورات پیغام دادند به برنامه دسترسی دهید. ممکن است آنتی ویروس ها یا وینگارد ها به شما پیام دهد که این برنامه می خواهد طبق دستوراتی که در بالا توضیح داده شده ازattrib استفاده کند یا فایلی را پاک کند و .. 

3- سعی کنید این برنامه را روی میزکار خود و در فلش مموری ها و ... نگهدارید و برای دوستان خود بریزید خصوصا در دانشگاه ها و سایت ها تا از انتشار ویروس ها در ابعاد وسیع جلوگیری شود.

4- فایل های Bat. یا همان بچ(Batch) فایل ها ،فایل هایی اجرایی هستند که در آن ها می توانید دستورات خط فرمان را بنویسید و هنگام اجرای این فایل محتویات آن به ترتیب اجرا می شوند.

5- توصیه می شود برای اطمینان از صحت و نحوه عملکرد فایل دانلود شده و آشنایی بیشتر با Batch فایل ها این فایل را پس از دانلود و Extract کردن با notepad باز کنید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User